Taxi Stockholm - 15 00 00

Välkommen till vår nya webbsida

Tyvärr är din webbläsare lite för gammal så alla funktioner kanske inte fungerar som de ska.

Du kan däremot alltid boka taxi på 08-15 00 00 eller i vår app som finns för iOS och Android.

Mvh Taxi Stockholm

Hur kan vi hjälpa dig?

FAQ engångsinlogg

Första gången du loggar in med ditt telefonnummer på en ny enhet
När du loggar in med ditt telefonnummer för första gången på en ny enhet eller via webben får du ett sms med verifieringskod. Om det inte är du som loggar in behöver du inte göra något åt meddelandet. Koden kan bara skickas till ditt telefonnummer. Vill du logga in med ett annat mobilnummer behöver du ha det aktiva numret intill dig för att verifiera inloggningen. 

När du anger verifieringskoden på din nya enhet eller webben bekräftar du att du litar på enheten du loggar in på. Som redan befintlig kund kan du också bli ombedd att verifiera din e-postadress. Du kommer att behöva verifiera både e-post och telefonnummer innan du kan genomföra en bokning. Som ny kund kommer du att behöva ange namn, e-postadress och telefonnummer. Viktigt att komma ihåg är att du behöver logga in med en verifieringskod på alla enheter du väljer att logga in på ditt Taxi Stockholm konto på.  

Behöver jag ha två olika konton på privat och arbetstelefon? 
En profil hos Taxi Stockholm kan bara ha ett telefonnummer. Du kan ha flera profiler dock med olika telefonnummer. Du kan också logga in på “samma profil” på olika telefoner med olika nummer, så länge du har tillgång till numret och kan verifiera dig vid inloggning. Vill du däremot logga in på olika profiler behöver du logga ut och logga in. 

Jag vill inte ge ut mitt telefonnummer av olika anledningar. Vill ha det privat. Får inte jag boka på appen? 
Mobilnummer och e-postadress behövs för att kunna boka i våra digitala bokningskanaler så som appen och webben. Dessa uppgifter sparas i din användarprofil (se även vår Privacy policy). Ditt telefonnummer behövs även för bokningen, vi använder detta tex för notifiering/kommunikation om din resa. Om du däremot har skyddad identitet så rekommenderar vi dig att boka anonymt via vår växel 08-15 00 00.  

Om jag tar bort min app och laddar ner den igen, vad händer då? 
Om du av installerar appen och laddar ner den igen så kommer du att behöva logga in igen med en verifikationskod.  

Försvinner lösenordet helt? 
Ja, du kommer inte längre att behöva ett lösenord för att logga in, utan det är bara möjligt med verifieringskoden som du får när du bekräftar ditt mobilnummer samt e-postadress. 

Blir jag utkastad och kommer jag behöva verifiera mig varje gång?
När du har loggat in så behöver du inte verifiera dig igen nästa gång när du använder vår tjänst. Däremot behövs detta om du byter mobiltelefon, dator eller webbläsare eller om du själv loggar ut från din profil. Det gäller även om du av installerar appen och installerar om den igen. 

Om jag vill boka åt någon annan hur gör jag då? 
Du kan fortfarande boka åt någon annan även om du är inloggad via din profil. Det gör du genom att du lägger resenärens namn och telefonnummer när du gör själva bokningen. Du kommer att kunna se denna bokning i din historik, och inget sms kommer att gå till den som ska åka då du har bekräftelsen i mobilen. Om du bokar via webben så kommer ett bekräftelse-SMS att skickas till resenärens mobiltelefonnummer. Om du däremot bokar i appen så kommer notifieringar komma i din app. Bokningarna är personliga. Man kan ansluta flera konton som betalningsmedel i appen, däremot kan du bara vara inloggad med en profil åt gången per enhet.  

Hur lägger jag till mitt Taxi Stockholm-konto i appen?
Om du inte har en användarprofil registrerad hos oss tidigare så skapas en profil när du verifierar ditt telefonnummer och e-postadress. Det är på denna profil som du sedan kan se dina bokningar. Vi använder även denna information till att t ex skicka bokningsbekräftelser till dig. Därefter kan du under betalmedel lägga till konto genom att klicka på profilfiguren uppe i högra hörnet i appen. Därefter väljer du betalmedel och sedan lägg till taxikonto. Där fyller du i det som efterfrågas. Viktigt att komma ihåg när du fyller i lösenordet är att inte använda mellanslag. Nu är det klart att välja taxikontot nästa gång du bokar. 

Vad är den största ändringen?
Den största ändringen för dig som kund är att du inte längre behöver logga in med lösenord för att boka en resa hos oss. Vi använder verifieringskod när du ska logga in. Du slipper hålla reda på användarnamn och lösenord, det enda du behöver ange är ditt mobilnummer och e-postadress och sedan skriva in den verifieringskod som du får via SMS respektive e-post från oss.  

Hur länge är verifieringskoderna giltiga? 
Verifieringskoderna för mobilnummer och e-postadress är giltiga i 10 min. Om du inte har loggat in inom denna tid så kan du begära en ny kod i appen eller på webben in inloggningsflödet.  

Jag har begärt verifieringskod men får den inte vad gör jag?  
Du kan begära ny kod vid inloggningsförfarandet. Du får även möjlighet att dubbelkolla att din e-post stämmer, om det är fel e-postadress kan du välja att ange en annan. 

Vad gör jag om min enhet tappats bort eller blivit stulen?
Kontakta kundtjänst på telefonnummer 08-728 27 00 (öppet vardagar 08–16) De hjälper dig att påtvinga en utloggning från dina enheter samt radera profilen eller enheten om önskat. 

Jag får inte verifieringskoden som skickas till min mobila enhet
Kontrollera att du angett rätt telefonnummer. Det gör du genom att gå tillbaka i appen eller webben eller genom att avbryta inloggningen och börja om igen. Om du ändå inte får någon kod till din mobila enhet, kontakta vår kundtjänst på 08-728 27 00 så kan de hjälpa dig att ta reda på vilka uppgifter du har kopplat till din profil. 

Jag har begärt verifieringskod för många gånger, vad gör jag?
Det finns en begränsning i hur många nya koder man kan begära. Anledningen är att vi vill minska risken för att obehöriga tar sig in på ditt konto. Om du av misstag har begärt för många koder/misslyckats skriva in rätt kod så måste du vänta en stund innan du kan prova att logga in igen. 

Jag har en profil redan, men jag vet inte vilka uppgifter som är kopplade till den? 
Innan Taxi Stockholm går över till den nya inloggningsmetoden så kan du logga in på din profil som vanligt med e-postadress och ditt personliga lösenord. När du loggat in så kan du gå in på din användarprofil i webben eller i appen och se vilka uppgifter som finns registrerade. Innan vi går över till det nya inloggningssättet är det viktigt att vi har ditt rätta mobilnummer. Om du inte har någon information om din profil alls kan du ringa vår kundtjänst på 08-728 27 00 och få hjälp med att ta reda på vilka uppgifter du har registrerade hos oss. 

Jag har ett nytt telefonnummer och jag vill lägga till det
Om du vill byta telefonnummer så gör du det genom att logga in med det nya numret, d.v.s. logga ut först (om du är inloggad), och ange det nya telefonnumret vid inloggningsförfarandet. För att få tillgång till bokningshistoriken så måste du ange samma e-postadress som du använt dig av tidigare. 

Jag har ett 08- nummer kan jag få en verifieringskod?
För att kunna ta emot en verifieringskod behöver du ett mobilnummer. Har du enbart ett fast telefonnummer hänvisar vi dig till att ringa in till vår växel om du är privatperson. Är du istället ett företag med reception eller liknande kan du istället använda vår bokningsassistent. Vill du veta mer om tjänsten kan du höra av dig till vår kundtjänst som hjälper er.

Jag har en ny mobil enhet och jag vill lägga till den
Om du installerar vår app på en ny mobil så kommer du att få logga in på din användarprofil som vanligt nästa gång du använder den. Du får då verifiera ditt mobilnummer och e-postadress.  

Video på uppdaterat inloggningssätt på appen

Jag hittade inget svar på mitt problem
Om du inte fått svar på dina funderingar med hjälp av informationen ovan är du välkommen att kontakta vår kundtjänst för att få hjälp. Du kan enkelt fylla i formuläret https://www.taxistockholm.se/sv/hjalpcenter/kontakta-oss/ för mer hjälp. 

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Läs mer om vår cookiepolicy. Ok!