Taxi Stockholm - 15 00 00

Välkommen till vår nya webbsida

Tyvärr är din webbläsare lite för gammal så alla funktioner kanske inte fungerar som de ska.

Du kan däremot alltid boka taxi på 08-15 00 00 eller i vår app som finns för iOS och Android.

Mvh Taxi Stockholm

Hur kan vi hjälpa dig?

FAQ digitala vouchers

1. Jag har fått en rabattkod av Taxi Stockholm, hur lägger jag till den i appen/webben?

Svar: Du kan antingen lägga till din rabattkod i din användarprofil eller i samband när du gör en bokning.

2. Jag har fått en rabattkod av min arbetsgivare, hur lägger jag till den i appen/på webben?

Svar: Om du har fått en rabattkod av din arbetsgivare så kan du registrera den i appen i din profil eller lägga till den i samband med att du gör en bokning.

3. Jag får felmeddelande Rabattkoden är inte giltig – varför får jag denna kod?

Svar: Denna felkod kan uppstå i flera scenarios:

  • Om du har råkat skriva in fel kod
  • Om koden redan lagts till på en profil eller om den redan har använts för en resa. Våra engångskoder kan bara användas en gång, sedan är de förbrukade och kan inte användas igen.

4. Jag får felmeddelande Rabattkoden har gått ut – varför får jag denna kod?

Svar: Rabattkoden har en giltighetstid och om det har passerats så visas detta felmeddelande.

5. Jag får felmeddelande För många felaktiga försök. Försök igen senare – varför får jag denna kod?

Svar: Om du skriver in fel kod fem gånger i rad så kommer du att behöva vänta ca 10 min innan du kan försöka igen.

6. Rabattkoden täcker hela beloppet, men jag behöver ändå verifiera mitt kreditkort. Varför är det så?

Svar: När du betalar din resa med en rabattkod så kommer du att behöva ha en vald betalmetod i appen eller webben ändå. Om den betalmetoden är ett betal- eller kreditkort så kommer du att behöva verifiera kortet när du gör din bokning. Vi kommer inte att debitera någon kostnad på kortet om det inte tillkommit någonting efter att bokningen gjorts. Ett fall där vi kan komma att debitera ditt kort är om det har tillkommit väntetaxa och rabattkoden inte täcker detta belopp.

7. Kan jag betala väntetaxa med min rabattkod?

Svar: Om det finns ett värde kvar på din rabattkod efter att bokningen har gjorts, och det tillkommer väntetaxa så kommer rabattkoden att täcka väntetaxan med det belopp som finns kvar. Saknas något av beloppet så kommer det att debiteras den betalmetod som du har valt.

8. Kan jag använda rabattkoden till att betala dricks för min resa?

Svar: Nej, du kan inte betala dricks med en rabattkod utan det måste ske med annan betalmetod.

9. Kan jag betala cykeltillägg med min rabattkod?
Svar: Nej, du kan inte betala cykeltillägg med en rabattkod utan det måste ske med annan betalmetod.

10. Kan jag använda samma kod flera gånger?

Svar: Våra rabattkoder kan enbart användas en gång om inget annat anges.

11. Var vänder jag mig vid problem?

Svar: Om du har problem att använda din rabattkod eller har frågor så kan du vända dig till vårt kundcenter, antingen via epost på kund@taxistockholm.se eller via telefon på 08-728 27 00.

12. Kan jag ha ett tillgodohavande på en rabattkod?

Svar: Nej, du kan inte spara överblivet belopp till en senare resa. Om du till exempel bokar en resa för 200 kr och du har en rabattkod med ett värde på 300 kr så kommer rabattkoden att vara förbrukad.

13. Kan jag kombinera en rabattkod med alla mina tillgängliga betalsätt?

Svar: Ja om rabattkoden inte täcker hela beloppet så kan du betala resterande belopp med valfri betalmetod (betalkort, konto eller betala i bil)

14. Vad är det för giltighetstid på rabattkoden?

Svar: Det kan vara olika för olika rabattkoder. Du kan se giltighetstiden för respektive rabattkod när du har lagt till den i appen eller webben.

15. Giltighetstiden på min rabattkod har passerat – kan jag få en ny?

Svar: Kontakta vårt kundcenter så kan de hjälpa dig och svara på just ditt specifika fall. kund@taxistockholm.se eller 08-728 27 00.

16. Kan jag använda rabattkoden i alla bokningskanaler?

Svar: Du kan endast använda våra rabattkoder i vår app eller när du bokar på webben. De fungerar tyvärr inte via växeln eller om du tar en ledig bil på gatan.

17. Kan jag köpa/beställa rabattkoder?

Svar: För att kunna köpa/beställa rabattkoder så behöver du ha ett TSAB-konto hos oss. Om du inte redan har det så klicka här för att komma till ansökningssidan. Du kommer sedan att kunna beställa rabattkoder hos oss. Kostnaden för dessa rabattkoder kommer att faktureras till ditt TSAB konto. Kontakta kundcenter för att beställa rabattkoder: kund@taxistockholm.se eller 08-728 27 00.

18. Kan jag ge bort en rabattkod till min kompis, partner eller kollega?

Svar: En rabattkod är inte personlig så du kan välja att ge bort din voucher till någon annan. Tänk på att om du har registrerat rabattkoden på din användarprofil, så kommer den inte att fungera för någon annan.

19. Hur många rabattkoder kan jag ha i min profil?

Svar: Det finns inga begränsningar i hur många rabattkoder du kan ha i din profil. Däremot så kan du enbart använda en rabattkod per resa.

20. Kan jag använda en rabattkod om jag tar en obokad taxi på Arlanda?

Svar: För att kunna använda din rabattkod så måste du göra bokningen antingen i appen eller webben.

21. Kan jag kombinera flera olika rabattkoder?

Svar: Du kan bara använda en rabattkod per resa.

22. Kan jag använda en rabattkod i min kompis app?

Svar: För att du ska kunna använda rabattkoden i din app eller på webben så kan den inte vara registrerad på någon annans profil.

 

Vi använder cookies för att förbättra din upplevelse hos oss. Läs mer om vår cookiepolicy. Ok!