Hur kan vi hjälpa dig?
Betala med Klarna
Hur gör jag för att lägga till Klarna som betalmetod?
Du kan lägga till Klarna som betalmetod under din profil genom att gå in på ”Betalmetod” där du sedan väljer ”Lägg till Klarna”. Du kommer då att komma till Klarna och verifiera ditt konto hos dem. När det är klart så kommer du att kunna välja att betala med Klarna i appen.
Jag kan inte lägga till Klarna som betalmedel på webben.
Inledningsvis kommer Klarna bara kunna läggas till i appen.
Jag vill reklamera efter att jag gjort en resa som jag betalade med Klarna
Kontakta Kundcenter så hanteras ditt ärende. Eventuell återbetalning kommer sedan via Klarna. Du når kundcenter via kund@taxistockholm.se.
Jag vill avboka en resa jag betalat med Klarna
Avboka som vanligt i appen så kommer din betalning hos Klarna makuleras.
Jag fick inte lägga till Klarna som betalmedel.
Klarna ansvarar för kreditbedömningen, det är inget Taxi Stockholm kan påverka. Försök igen vid senare tidpunkt, förutsättningarna kan ändras eller kontakta Klarna.
Jag har lagt till Klarna som betalmedel men kunde ändå inte betala resa med Klara
Klarna gör en kreditbedömning vid varje köp. Även befintliga kunder kan få avslag om de t ex har har andra stora pågående köp. Försök igen vid senare tidpunkt.
Tänk också på att resan måste bokas med Fastpris för att du ska kunna betala med Klarna.
Jag har gjort 1 resa men i Klarna-appen ser det ser ut som om jag gjort 2 köp.
Om det blir tillägg utöver det fasta förbetalda beloppet som t ex väntetaxa eller dricks så visas de som en separat post hos Klarna. De har samma bokningsnummer (benämns Köpreferens i Klarnas app)
Jag kan inte välja Klarna som betalmedel
För att kunna betala med Klarna så behöver man välja Fastpris (ej taxameter).